CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, February 16, 2011

~keracunan makanan~huhu

Ya ALLAH...sakit nyer... kata-kata itu meniti dibibir ku...dalam hati aku berdoa moge ALLAH meringankan kesakitan yg aku alami...Ya ALLAH.. aku redha kerana penyakit yg menimpa ku ini..adalah kifarah penghapus dosa-dosa ku..juge tanda kasih sayangMu, aku rase pening dan muntah-muntah petang isnin ari tu...maybe salah makan.. badan lemah.. tak terdaya nak bangun..menangis dalam bilik, sambil namaNya merdu meniti dibibir.....sgt syahdu huhu sebenarnya perasaan nikmat indah ketika sakit dapat ku rasa..ALLAH x dpt aku nak gambarkan...erm..xpe la..mungkin, akula hamba yg ALLAH yang dipilih utk merasai nikmat ujianNya.. terpilih untuk ditinggikan darjat di sisi Allah dan terpilih untuk mendapat pahala yang besar berganda..insyALLAH..

Sabda Rasulullah saw:
“Barangsiapa yang memperbanyakkan istighfar, maka Allah akan membebaskannya dari kesedihan, dan memberi jalan keluar bagi kesempitannya dan akan memberi brezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya.” HR Abu Daud


“Dijadikan mati dan hidup kepada kamu untuk menguji siapakah yang terbaik amalannya.”
(Surah al-Mulk: 3)


“Apakah kamu mengira akan masuk ke dalam syurga sedangkan kepada kamu belum datang penderitaan sebagai¬mana yang dideritai orang-orang terdahulu daripada kamu, iaitu mereka ditimpa kesengsaraan, kemelaratan dan ke¬goncangan, sehingga Rasul dan orang-orang yang beriman bersamanya merintih: “Bilakah datangnya pertolongan Allah?”
(Surah al-Baqarah: 214)

0 comments: